پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112169
احمدي نژاد: آمريکا بايد هرچه زودتر خود را با شرايط ايران تطبيق دهد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 898

به گزارش گروه سياسي خبرگزاري فارس و به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور ايران اسلامي صبح (دوشنبه) به وقت محلي در جلسه با مديران رسانه‌اي آمريکا با بيان اينکه انسان‌ها براي برپايي زندگي سعادتمند به يکديگر نيازمند هستند، گفت: اگر روابط اجتماعي، اقتصادي و سياسي ميان انسان‌ها براساس عدالت و احترام به حقوق يکديگر تنظيم شود همه مي‌توانند طعم سعادت حقيقي را بچشند.

وي ادامه داد: اگر افرادي فراتر از حق خود به حقوق ديگران نيز چشم داشته باشند، زمينه تبعيض و ظلم ميان آنها ايجاد شده و در نتيجه اين مسأله سبب ايجاد درگيري خواهد شد.

احمدي‌نژاد رسيدن به زندگي سعادتمند را در سايه عدالت و محبت انسان‌ها به يکديگر دانست و اظهار داشت: همه انسان‌ها بايد دست به دست هم داده و تلاش کنند تا فارغ از مرزهاي جغرافيا، زبان، رنگ و نژاد بتوانند زندگي سعادتمند واقعي را به دست آورند چرا که به واسطه آن زيربناي حل مشکلات جهاني فراهم مي‌شود.

رئيس جمهور با بيان اينکه امروز همه از وضع موجود در جهان ناراضي هستند، تصريح کرد: حتي آنهايي که در بالاترين سطح رفاه قرار دارند نيز از اين موضوع ناراحت بوده و آرامش روحي ندارند؛ از اين ‌رو بايد تغييرات اساسي در انديشه‌ها و رفتارها رخ دهد.

وي در ادامه اين نشست به سوالات خبرنگاران، سردبيران و مديران رسانه هاي آمريکايي پاسخ گفت.

احمدي‌نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار المانيتور درباره تشکيل گروه تماس از سوي ايران با مصر و عربستان براي حل بحران سوريه، خاطر نشان کرد: موضوع سوريه مساله پيچيده‌اي است؛‌ چرا که جامعه سوريه جامعه‌اي طايفه‌اي بوده و حوادثي که در ماههاي اخير در اين کشور رخ داد، مسايل سوريه را پيچيده‌تر کرده است.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه در سوريه دخالت‌ها و مسائل خارجي شرايط را دشوارتر کرده است، ادامه داد: معتقديم حقوق اساسي براي همه ملت‌ها بايد به طور يکسان در نظر گرفته شده و راي ملت‌ها در کشورشان حاکم باشد و اين تنها با انتخاب و اراده آزاد امکان‌پذير است.

وي به مسئوليت خود در جنبش عدم تعهد با توجه به رياست جمهوري اسلامي ايران بر اين جنبش اشاره کرد و گفت: مسئوليت بنده آن است که با مسئولان کشورها رايزني کرده و ضمن تشکيل گروه تماس تلاش کنم تا دو طرف درگير در سوريه را به مذاکره و گفتگوي ملي دعوت کنيم تا با تفاهم مشکلات خود را حل نمايند.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه در رابطه با تشکيل گروه تماس با کشورهاي مختلفي مذاکره شده است، اظهار اميدواري کرد تا در آينده نزديک با تشکيل اين گروه بتوان مشکلات سوريه را با سرعت بيشتري برطرف کرد.

رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران به دنبال دخالت در مسائل سوريه نيست، اظهار داشت: ملت سوريه بايد آن طور که مي‌خواهند درباره مسايل کشورشان تصميم بگيرند.

وي در خصوص موضع ترکيه در قبال مسايل سوريه نيز ادامه داد: تصور مي‌کنم ترکيه با ايده تشکيل گفتگوي ملي به منظور حل خشونت‌ها در سوريه موافق باشد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به پرسش ديگري درباره مواضع ترکيه و تأثير آن بر روابط با جمهوري اسلامي تصريح کرد: ايران و ترکيه روابط خوبي با يکديگر دارند و فکر نمي‌کنم با برخي مسائل مقطعي و کوچک، خللي در روابط ميان دو کشور ايجاد شود.

رئيس دولت در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار سي.ان.ان مبني بر ادعاي رژيم صهيونيستي براي حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران، اظهار داشت: اصولاً تهديدات رژيم صهيونيستي درباره ايران را جدي نمي‌گيريم، ايران کشور بزرگي است و هميشه آمادگي دفاع از خود را دارد.

وي افزود: امروز رژيم صهيونيستي خود را در بن بست مي‌بيند و تلاش مي‌کند تا خود را از اين بن بست نجات دهد و براي تحقق اين هدف دست به هر اقدام و توطئه‌اي خواهد زد.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه صاحبنظران و عُقلاي عالم مي‌دانند که منطقه خاورميانه ظرفيت درگيري جديد را ندارد، خاطر نشان کرد: هر چند که جمهوري اسلامي ايران در اوج آمادگي قرار دارد و اين ادعا را جدي نمي‌گيرد اما با اين وجود اگر اتفاقي رخ دهد تمام معادلات منطقه زير و رو خواهد شد.

رييس قوه مجريه ايران در پاسخ به خبرنگار نيويورک تايمز درباره برنامه هاي ايران در جهت کمک به برقراري امنيت و جلوگيري از کشتار و خونريزي در افغانستان، با اشاره به اينکه خاورميانه منطقه‌اي حساس بوده و همواره مشترکات کشورهاي منطقه بيش از اختلافات آنهاست، تصريح کرد: ملت افغانستان در حال حاضر در رنج و سختي بسر مي‌برند و نبايد از هر کاري در جهت کمک به آنان دريغ کرد.

وي در ادامه اظهار داشت: مسايل و مشکلات افغانستان با نگاه بر ابتکارات منطقه‌اي حل شدني است.

احمدي‌نژاد به تشکيل گروه سه جانبه ميان ايران، افغانستان و پاکستان اشاره و خاطر نشان کرد: به زودي دايره اين گفتگوي سه جانبه را به همسايگان افغانستان نيز گسترش مي‌دهيم تا آنها نيز بتوانند به حل مشکل اين کشور کمک کنند.

رييس‌جمهور با بيان اينکه همگان مي‌توانند به تثبيت حاکميت ملي به نفع مردم افغانستان کمک کنند،افزود: همه بايد به تثبيت اوضاع در افغانستان کمک کرده و در اين راستا هيچ محدوديتي براي همکاري و نقش آفريني کشورهاي منطقه وجود ندارد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار سي.ان.ان درباره انتخابات آينده رياست جمهوري آمريکا و اظهارات يکي از نامزدهاي انتخاباتي اين کشور درباره ايران، خاطر نشان کرد: انتخابات آمريکا يک مساله داخلي در اين کشور بوده و جمهوري اسلامي ايران هيچ دخالتي در آن نخواهد داشت؛ ضمن اينکه هيچ علاقه اي نيز درباره اظهار نظر در اين خصوص نداريم.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه ملت آمريکا به دنبال جنگ‌افروزي نيستند، تصريح کرد: مردم آمريکا مي‌خواهند تا با ساير ملل ارتباط دوستانه و مسالمت‌آميز داشته باشند، اما اگر دولت‌هاي متوالي آمريکا به خواست ملت‌ خود تن ندهند سرانجام تسليم آنان خواهند شد.

رييس جمهور در پاسخ به سوال نماينده وال‌استريت ژورنال در رابطه با اقدام وزارت امور خارجه آمريکا در خارج کردن نام گروهک تروريستي منافقين از فهرست سازمان‌هاي تروريستي، خاطر نشان کرد: تکليف اين گروهک تروريستي روشن و مشخص است؛ آنها 16 هزار نفر از مردم ايران را ترور کردند و هر چند که بعد از ترورهاي اوليه، آنها از سوي دولت آمريکا مورد حمايت قرار گرفتند اما در واقع اين اقدام دولتمردان آمريکا پاسخ را مشخص مي‌کند.

وي افزود: اگر مي‌خواستيم رفتار دوگانه آمريکا را به دنيا نشان دهيم به اين خوبي که دولتمردان آمريکايي انجام دادند نمي‌توانستيم و بايد ميليون‌ها دلار هزينه مي‌کرديم.

احمدي‌نژاد با تاکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران هيچ ارزشي براي گروهک تروريستي منافقين قائل نيست، اظهار داشت: منافقين در ايران هيچ جايگاهي ندارند چرا که يک گروهک تروريستي هستند، اما به هر حال دولت آمريکا بايد در خصوص علت خروج نام گروهک تروريستي منافقين از فهرست سازمان‌هاي تروريستي پاسخ دهد.

رييس دولت در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشيتدپرس درباره وضعيت زندگي مردم ايران بعد از اعمال تحريم‌ها گفت: از برنامه‌هاي بلندمدت دولت ايران آن است که بودجه را به تدريج از نفت قطع کند؛ که خوشبختانه اکنون فرصتي ايجاد شده که با سرعت بيشتري اين برنامه را عملياتي کند.

وي با تاکيد بر اينکه شرايط زندگي در ايران آنگونه که برخي رسانه‌هاي خارجي مي‌گويند نيست، اظهار داشت: با وجودي که در شرايط تحريم به سر مي بريم، اما اکنون قدرت خريد مردم در کشور حفظ شده و مصرف سرانه آنها رو به افزايش است.

احمدي‌نژاد در ادامه با يادآوري اينکه روابط اقتصادي ايران و آمريکا بيش از 30 سال است که قطع شده، خاطر نشان کرد: دولت آمريکا، اروپا را وادار کرد تا روابط اقتصادي خود را با ايران کاهش داده و به اصطلاح ما را تحريم کنند.

رييس‌جمهور با بيان اينکه امروز اتحاديه اروپا در معرض فروپاشي قرار گرفته است، گفت: اگر روزي کشورهاي اروپايي تحريم شوند در آن صورت به چه وضعيتي دچار خواهند شد؟

خبرنگار تلويزيون پي.‌بي.‌اس آمريکا سؤالي در خصوص مسائل هسته‌اي ايران پرسيد و آن را موضوع مورد مناقشه ايران و آمريکا دانست، احمدي‌نژاد پاسخ داد: در واقع مساله هسته‌اي ايران موضوع مناقشه امروز ميان ايران و آمريکا نيست چرا که ايران و آمريکا 33 سال است روابطي با يکديگر ندارند؛ مسائل زماني آغاز شد که ملت ايران حکومت ديکتاتوري وابسته به آمريکا را کنار گذاشت و حکومتي آزاد را بنا نهاد.

احمدي‌نژاد افزود: از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ملت ايران شاهد بهانه جويي هاي دولت آمريکا بوده است در حالي که انتظار داشت دولت آمريکا از انقلاب آنها حمايت کند زيرا اينگونه مي‌انديشيد که دولت‌هايي که شعار آزادي و دموکراسي مي‌دهند در عمل نيز به اين مساله صادق هستند، اما مشاهده کرد که دولت آمريکا اين شعار را عملياتي نکرد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه دولت‌هاي آمريکا همواره بهانه‌اي عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح کرده‌اند، گفت: معتقديم که بايد سياست‌هاي کلان دولت آمريکا تغيير کند تا زمينه براي گفت‌وگو در جهت حل مسائل اساسي ايجاد شود.

وي خاطر نشان کرد: امروز مساله هسته‌اي ايران از موضوع حقوقي و فني خارج شده و به يک موضوع سياسي و لجبازي تبديل شده است.

رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه ايران هرگز به دنبال دستيابي به بمب اتمي نيست، گفت: کساني که اين ادعا را مطرح مي‌کنند و نگران امنيت بين‌المللي هستند امروز انبارهايشان پر از سلاح‌‌هاي اتمي بوده و اين در حالي است که اگر آنها نگران امنيت بين‌المللي هستند بايد بمب‌هاي خود را از بين ببرند.

احمدي‌نژاد تاکيد کرد: دولت آمريکا تاکنون فرصت‌هاي گرانقيمتي را در مواجهه با ملت ايران از دست داده و با پافشاري و لج و لجبازي نمي‌تواند فرصت جديدي را براي خود فراهم کند.

رييس قوه مجريه در پاسخ به سوال خبرنگار مجله نيويورک تايمز در خصوص فتواي امام راحل درباره ارتداد سلمان رشدي و مساله آزادي عقايد، اظهار داشت: آزادي از حقوق اساسي انسان‌ها بوده و همه قبول دارند که آزادي نبايد منجر به تجاوز به حقوق ديگران شود.

وي توهين به شخصيت‌هاي الهي و آسماني و پيامبران الهي را جرم تلقي کرد و با بيان اينکه مجازات مجرمان با يکديگر متفاوت است، گفت: در حوادث اخير و اهانت به پيامبر اکرم(ص)، برخي صهيونيست‌ها که خود را در پايان راه مي‌بينند به دنبال ماجراجويي و راه نجاتي براي خود هستند.

رييس‌جمهور با بيان اينکه برخوردهاي غربي ها و آمريکايي ها در توهين به مقدسات به نام آزادي و حساسيت در برابر تحقيقات تاريخي داراي تناقض است، گفت: در جايي که نمي‌شود از حوادث تاريخي سوال کرد و پرسش در اين زمينه با مجازات همراه است، توهين به مقدسات ميلياردها انسان توجيه مي‌شود و اين در حالي است که همه بايد به اعتقادات يکديگر احترام بگذارند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار رويترز مبني بر اينکه فروپاشي اتحاديه اروپا چه تأثيراتي مي‌تواند در جغرافياي سياسي دنيا از جمله آمريکا داشته باشد، گفت: در کوتاه مدت شايد با اين واقعه، شرايط براي آمريکا بهتر شود اما در ميان مدت و بلند مدت شرايط براي آمريکا سخت‌تر خواهد شد.

وي با اظهار اميدواري از اينکه روزي اتحاديه جهاني تشکيل شود و همه ملت‌ها و کشورها با هم متحد باشند، گفت: رهبران اروپا نتوانستند از ظرفيت اين اتحاديه به خوبي استفاده کنند؛ به طوري که سياست بين‌الملل خود را در سايه سياست آمريکا قرار دادند و نتوانستند نقش مستقلي ايفا کنند.

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار وال استريت ژورنال درباره اينکه آيا ايران اعتقاد دارد که دولت سوريه بايد همچنان بر مسند حکومت بماند، گفت: حق ملت سوريه آن است که هر چه مي‌خواهند در اين کشور رخ دهد.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه جامعه سوريه جامعه‌اي طايفه‌اي است، گفت: اگر گروهي با جنگ طايفه‌اي در اين کشور به قدرت برسند مردم اين کشور تا ده‌ها سال روي آرامش را نخواهند ديد؛ از اين‌رو در اين کشور بايد گرايشات طايفه‌اي را با گرايشات ملي متحد کنيم؛ هر چند اين سخت‌ترين گزينه است اما به نفع همگان است.

وي تاکيد کرد: کشورهاي همسايه سوريه بايد به اين نتيجه برسند که براي مردم سوريه تعيين تکليف نکنند بلکه کمک کنند تا مردم اين کشور بتوانند خودشان براي آينده کشورشان تصميم بگيرند.

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار سي.ان.‌ان درباره اينکه آيا ايران مي‌پذيرد تا غني‌سازي اورانيوم تحت بازرسي فشرده بازرسان آژانس انجام شود، گفت: در حال حاضر نيز فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران زير نظر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار داشته و اين مساله مي‌تواند ادامه يابد.

احمدي‌نژاد با تاکيد بر اينکه موضوع هسته‌اي ايران موضوعي روشن است، تصريح کرد: غربي‌ها ادعا مي‌کنند که اطلاعاتي به دست آورده‌اند که براساس آن ايران مي‌خواهد بمب اتم بسازد که اين از اساس اشتباه است.

رييس دولت با بيان اينکه رهبران آمريکا در يک اشتباه تاريخي نتوانستند حرف ملت ايران را بفهمند، خاطر نشان کرد: حاکمان آمريکا معمولاً اطلاعات خود را از کساني دريافت مي‌کنند که درک درستي از توانايي‌ها و استعدادهاي ملت ايران ندارند.

وي با بيان اينکه دوره‌اي که صد هزار آمريکايي در ايران بودند تمام شده و ديگر باز نخواهد گشت، ادامه داد: دولت آمريکا بايد خود را با شرايط ايران تطبيق دهد و اين مساله هر چه زودتر انجام شود، به نفع آنهاست.

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار فورين پالسي درباره انتخابات رياست جمهوري آينده ايران گفت: آنچه در انتخابات براي ملت ايران اهميت دارد، اعمال راي مردم است و اين در حالي است که کساني که ادعا کردند در انتخابات ايران تقلب صورت گرفته، نتوانستند سندي ارائه دهند که حتي يک راي تحميل شده باشد.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه صدها هزار نفر از مردم ايران تابع هيچ حزبي نيستند، گفت: بنده عضو هيئت علمي دانشگاه هستم و بعد از انتخابات رياست جمهوري آينده نيز همان کار را ادامه مي‌دهم؛ هر چند که اين به معناي جدايي من از سياست نيست.

وي در پاسخ به خبرنگار روزنامه واشنگتن پست که مطرح کرد؛ اسراييل به دنبال آن است که خط قرمزي به نام ايران را براي آمريکا ترسيم کند و به دنبال تضمين از آمريکا درباره حمله به ايران است، اظهار داشت: خط قرمزي که به تازگي در اين زمينه باب شده تبديل به يک مزاح براي کودکان و دانش آموزان ايران شده است.

رييس‌جمهور در ادامه با طرح اين پرسش که چه کساني براي دولت آمريکا تعيين تکليف مي‌کنند؟ گفت: آيا صهيونيست‌ها بايد براي دولت آمريکا بايدها و نبايدها را مشخص کنند و يا دولت آمريکا بايد در جهت خواسته‌هاي صهيونيست‌ها تصميم گيري کند؟

احمدي‌نژاد افزود: اگر چنين مساله‌اي باشد يا اينکه تنها حرف آن زده شود توهيني بزرگ به ملت آمريکا است.

وي تصريح کرد: اگر بناست تعدادي صهيونيست به دولت آمريکا تکليف کنند که چه کاري بايد انجام دهند، پس حاکميت ملي و آزادي ديگر معنايي براي آنان نخواهد داشت.

رييس قوه مجريه کشور در پاسخ به سوال خبرنگار المانيتور درباره غني‌سازي 20 درصد اورانيوم و انبار سوخت غني‌شده در ايران، گفت: سوخت 3.5 درصد فقط براي نيروگاه لازم است ضمن آنکه از اورانيوم غني‌شده 20 درصد نيز براي توليد داروها استفاده مي‌شود و کاربرد ديگري ندارد.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه رسانه‌ها و سياستمداران غربي و آمريکايي اطلاعات صحيح و درستي به ملت‌ها نمي‌دهند، گفت: آنها با تغييرات، اخبار گزينشي را به مردم ارائه مي‌دهند.

وي با بيان اينکه تنها راه باقي مانده براي نجات بشريت تفاهم و احترام متقابل به حقوق يکديگر است، گفت: يکجانبه‌گرايي نتيجه‌اي جز شکست نخواهد داشت.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه دنيا را بهتر از وضع کنوني مي‌توان اداره کرد، تصريح کرد: شرط تحقق اين مساله کنار گذاشتن خودخواهي‌ها و خودبرتر بيني نسبت به ديگران است.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه بايد در جهت درک همديگر تلاش کنيم، اظهار داشت: اگر نتوانيم خود را تغيير دهيم تغييرات بر ما تحميل خواهند شد؛ همه بايد دست به دست هم داده و اختلافات و کينه‌ها را کنار گذاشته و با دوستي و برادري دنيا را اداره کنيم.


 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html